Gyártmány
- Modell
VOLKSWAGEN GOLF III További Modellek:volkswagen AMAROK volkswagen BOGÁR (KÄFER) volkswagen 1200 volkswagen 1300 volkswagen 1302 volkswagen 1303 volkswagen BORA volkswagen BUGGY volkswagen CADDY volkswagen CADDY LIFE volkswagen CADDY MAXI volkswagen CARAVELLE volkswagen CORRADO volkswagen EOS volkswagen FOX volkswagen GOLF I volkswagen GOLF II volkswagen GOLF III volkswagen GOLF IV volkswagen GOLF PLUS volkswagen GOLF V volkswagen GOLF VI volkswagen ILTIS volkswagen JETTA volkswagen JETTA I volkswagen JETTA II volkswagen JETTA V volkswagen JETTA VI volkswagen KARMANN GHIA volkswagen LT volkswagen LUPO volkswagen MULTIVAN volkswagen NEW BEETLE volkswagen PASSAT volkswagen PASSAT CC volkswagen PASSAT I volkswagen PASSAT II volkswagen PASSAT III volkswagen PASSAT IV volkswagen PASSAT V volkswagen PASSAT VI volkswagen PASSAT VII volkswagen PHAETON volkswagen POLO volkswagen POLO I volkswagen POLO II volkswagen POLO III volkswagen POLO IV volkswagen POLO V volkswagen SANTANA volkswagen SCIROCCO volkswagen SHARAN volkswagen TARO volkswagen TIGUAN volkswagen TOUAREG volkswagen TOURAN volkswagen TRANSPORTER volkswagen TRANSPORTER T1 volkswagen TRANSPORTER T2 volkswagen TRANSPORTER T3 volkswagen TRANSPORTER T4 volkswagen TRANSPORTER T5 volkswagen TYP 3 volkswagen 1500 volkswagen 1600 volkswagen TYP 4 volkswagen 411 volkswagen TYP 181 volkswagen UP volkswagen VENTO volkswagen EGYÉB volkswagen Golf volkswagen NEW BEETLE volkswagen GOLF VII volkswagen T-ROCVOLKSWAGEN hírek:Ausztrál Rali: Mikkelsené a Volkswagen utolsó aranya Spanyol Rali: Sebastien Ogier negyedszerre is világbajnok! Rali Világbajnokság, Korzika Rali: Száguldás a „10.000 kanyar raliján” Lengyel Rali: Tanaktól örökölte az aranyérmet Mikkelsen Svéd Rali: Ogier uralma Svédországban is folytatódott Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Hó volt, hó nem volt... Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: A szezonnyitó rali következik Autós hírek:WRC, Portugál Rali: Portugáliával indul a murvás sorozat Miami Nagydíj: Norris régóta várt aranya! F1-es Miami Nagydíj: Újabb sprinthétvége, ezúttal Miamiban WRC Horvát Rali: Ogier ezüsttálcán kapta az aranyérmet F1-es Kínai Nagydíj: Verstappen Kínában is nyert F1-es Kínai Nagydíj: Sprintfutammal térnek vissza Kínába WRC, Horvát Rali: A szomszédban a ralizás csúcsa F1-es Japán Nagydíj: Verstappen ismét nyeregben, ezúttal Japánban F1-es Japán Nagydíj: Tavaszi futam a Távol-Keleten WRC, Szafari Rali: Rovanpera állva maradt és nyert WRC, Szafari Rali: Csapadékos küzdelem Afrikában F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: Verstappen kiesik, Sainz nyer F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: törés-zúzás, magas szinten F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat! F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany! WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron? F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany! F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas! WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok! F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is? WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön! F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert! F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton? WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok! WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert! F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is |
A Volkswagen-ről:A Volkswagen konszern német autógyártó vállalat, egyike a legnagyobb autógyártó cégeknek a világon. A cégcsoporthoz tizenkét márka tartozik – a Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Scania és az MAN. Ezenkívül – 19,9%-kal – a Suzuki legnagyobb részvényese. A csoport legnagyobb piaca Kína, ahol külön leányvállalata működik Volkswagen Group China néven. 2011-ben a Volkswagen csoport összesen 8,265 millió autót adott el, mellyel a nemzetközi személygépkocsi-piacon 12,3 %-os részesedést ért el. A 2011. évi 159 milliárd eurós forgalmát tekintve az egyik legfontosabb európai iparvállalat. A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön Ferdinand Porschével, hogy egy KdF-Wagent, egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű , de minősége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a Bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt Opel elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének. 1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek (Volkswagenwerk Aktien Gesellschaft) nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A – Németország kivételével – mindenhol Volkswagen Csoportnak nevezett konszern jelenleg a legnagyobb autógyártó a világon (2009). 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb. 2005 októberében a Porsche 18.53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt. Még ugyanebben az évben 30.9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a Porsche stratégiájának. 1998-ban 3 sport- és luxusautó gyártót is felvásárolt, az olasz Lamborghinit, a francia Bugattit, és az angol Bentleyt. A Bugatti Veyron bekerült a Guiness Rekordok könyvébe is, mint a világ leggyorsabb szériaautója. A Lamborghini eladásai is soha nem látott rekordokat döntöttek meg az olasz sportkocsi gyárban az utóbbi évtizedben, valamint mára a Bentley uralja a luxusautó piacot. 2009-ben aztán nagy fordulat következett. Eredetileg Wolfgang Porsche szerette volna felvásárolni a Volkswagent, mely párharc hosszú éveken át zajlott a két gyártó közt, ám végül a Porschét integrálták a wolfsburgi Volkswagen konszernbe, a Volkswagen AG fokozatosan olvasztotta be a sportautó gyártót, kifizetve a Porsche hatalmas, több milliárd eurós tartozásainak nagy részét. 2010-ben 19.9 %-os részesedést vásároltak a Suzukiban, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesévé váltak. 2012-ben felvásárolták az olasz Ducati sportmotorkerékpár gyártót is, mely piaci részesedésének növelésére egyből egy új gyárat kezdtek létesíteni Észak-Amerikában, ahol az Audi modelljei mellett a Ducati sportmotorkerékpárjait is tudják majd gyártani.
Vélemények a Volkswagen-ről
|