Gyártmány
- Modell
DAEWOO FSO További Modellek:daewoo ESPERO daewoo EVANDA daewoo FSO daewoo KALOS daewoo LANOS daewoo LEGANZA daewoo LUBLIN daewoo MATIZ daewoo MUSSO daewoo NEXIA daewoo NUBIRA daewoo RACER daewoo TACUMA daewoo TICO daewoo EGYÉBDAEWOO hírek:Autós hírek:WRC, Portugál Rali: Portugáliával indul a murvás sorozat Miami Nagydíj: Norris régóta várt aranya! F1-es Miami Nagydíj: Újabb sprinthétvége, ezúttal Miamiban WRC Horvát Rali: Ogier ezüsttálcán kapta az aranyérmet F1-es Kínai Nagydíj: Verstappen Kínában is nyert F1-es Kínai Nagydíj: Sprintfutammal térnek vissza Kínába WRC, Horvát Rali: A szomszédban a ralizás csúcsa F1-es Japán Nagydíj: Verstappen ismét nyeregben, ezúttal Japánban F1-es Japán Nagydíj: Tavaszi futam a Távol-Keleten WRC, Szafari Rali: Rovanpera állva maradt és nyert WRC, Szafari Rali: Csapadékos küzdelem Afrikában F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: Verstappen kiesik, Sainz nyer F1-es Ausztrál Nagydíj, Melbourne: törés-zúzás, magas szinten F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj:Verstappen sziklaszilárdan vezetett és nyert F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj: A RB, Dzsiddában is uralni fogja a címlapokat! F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Verstappen folytatta F1-es Bahreini Nagydíj: Szombati futammal indul a szezon WRC, Svéd Rali: Lappié a svéd korona WRC, Svéd Rali: A hó és jég hazájában raliznak WRC, Monte-Carlo Rali: Thierry Neuville-é az arany! WRC, Monte-Carlo Rali: Új világbajnok a láthatáron? F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Verstappené az utolsó arany! F1-es Abu-Dzabi Nagydíj: Egy hosszú szezon lezárása WRC: Japán Rali: Fölényes Toyota siker, Evans-szel az élen F1-es Las Vegasi Nagydíj: Verstappen bankot robbantott Vegasban F1-es Las Vegas-i Nagydíj: Viva Las Vegas! WRC, Japán Rali: Mindenki nyerni akar F1-es Sao Paulói Nagydíj: Verstappen Brazíliában is hozta formáját F1-es Sao Paulói Nagydíj, Interlagos: az idei utolsó sprintverseny F1 Mexikóvárosi Nagydíj: Verstappen a csúcson, Perez a mélyben WRC, CER Rali: Neuville nyert, Rovanpera a világbajnok! F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: Töretlen Red Bull siker Mexikóban is? WRC, Közép-Európa Rali: A Közép-Európa rali beköszön! F1-es USA Nagydíj, Austin: Verstappennek ismét csillagos ötös járt F1 Amerikai nagydíj, Austin: Elindult a levezetés F1 Katari Nagydíj, Losail: Verstappen világbajnokként nyert! F1-es Katari Nagydíj: Bajnokavatás szombaton? WRC, Chile Rali: Tanak nyert, a Toyota a világbajnok! WRC, Chile Rali: Visszatérés, három év után F1 Japán Nagydíj, Szuzuka: Az F1 a régi kerékvágásban F1-es Japán Nagydíj: Szuzukában folytatják F1-es Szingapúri Nagydíj: Sainz és a Ferrari nyert! F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina-öböl: Éjszakai száguldás WRC, Akropolisz Rali: Rovanpera útban a vb cím felé WRC:70 éves Akropolisz Rali, extrém kihívásokkal F1-es Olasz Nagydíj: Red Bull-dupla, Ferrari a dobogón F1-es Holland Nagydíj: Max ott folytatta, ahol abbahagyta F1-es Holland Nagydíj: Maxtól maximumot várnak otthon is |
A Daewoo-ról:1967. március 22-én alapították a Daewoo Industrialt, amelyet 1999-ben a dél-koreai kormány felszámolt, főleg az 1998-as ázsiai krízis miatt. A Daewoo volt az egyik legnagyobb csebol cégcsoport Dél-Koreában, mintegy 20 üzletágban rendelkezett érdekeltségekkel.
Daewoo Motor Co. Ltd.A Daewoo Motor Co. Ltd.-et 1978-ban alapították, mikor a Saehan Motor a csoporthoz került. 1983-ban lett a neve Daewoo Motor. A Daewoo 1995-ben érkezett az Egyesült Királyságba, és kizárólag saját hálózatát használta az értékesítésre, ami újdonságnak számított. 2001-ben a Dewoo Motorst eladták a General Motorsnak, azóta rendre átnevezték az autókat, mint Chevrolet, Buick, Pontiac, Holden és Opel. A GM Daewoo név csak Dél-Koreában és Vietnamban maradt meg. A Daewoo Commercial Vehicles Divisiont pedig eladták az indiai Tata Motorsnak. TörténetAz 1960-as években Park Chung Hee új kormányának a célja, hogy növekedés és fejlesztés legyen az országban. Ez nagyobb hozzáférést biztosított az erőforrásokhoz, és az exportot részesítette előnyben. A Daewoo nem is lett fontos tényező sokáig. A magasabb hasznot hozó ruhaiparra koncentrált, hiszen ekkor még olcsó munkaerő bőven volt Dél-Koreában. Később a konkurencia miatt áttért az elektronikára és a hajóépítésre, amit a kormány erőltetett inkább. Kiterjesztették a szerszámgépek exportját, a védelmi termékek és a félvezetők tervezését és gyártását. Végül elkezdtek polgári helikoptereket és repülőgépeket építeni, amelyeknek az ára jóval az amerikai gyártmányoké alatt volt. A hetedik legnagyobb autóexportőrnek és a hatodik legnagyobb autógyártónak tartották a világban. A 1980-as, 1990-es években a híradástechnikában és telekommunikációban is szerepet vállalt, valamint az építőipari gépek területén és a hangszergyártásban is jelen volt. A cég feldarabolásaAz 1998-as ázsiai pénzügyi krízis kihatással volt a koreai kormányra és főleg a Daewoo túlköltekezésére. Az állam nem tudta biztosítani az addigi olcsó, szinte feneketlen keretet. Míg az LG Electronics és a Samsung visszafogta magát, a Daewoo 40%-kal növelte a deficitet. Így 1999-ben Dél-Korea második legnagyobb cégcsoportja, melynek több mint 100 országban voltak érdekeltségei, csődbe ment, mintegy 80 milliárd won deficittel, ami kb. 85 milliárd amerikai dollárnak felelt meg. Nem tehettek mást, minthogy a cégeket külön-külön eladták, illetve néhány önállóvá vált. Daewoo vélemények
|