A méretes szélvédõ (1,70 m²) a hatalmas panoráma üvegtetõben (1,69 m²), folytatódik, amely az egyik legnagyobb a Peugeot kínálatában. Így az utasok egyszerre élvezhetik az utastér világosságát és a nem mindennapi kilátást a külvilágra. Az oldalablakokkal, az oldalsó háromszögletû ablakkal és a hátsó szélvédõvel együtt az üvegfelület eléri az 5,77 m² -t!
[1]Az 5008 utasterérõl valóban nem túlzás állítani, hogy tágas. A könyökszélesség 1476 mm elöl és 1520 mm a második üléssorban, három egyforma szélességû ülés elhelyezése esetén. A harmadik sorban, ahol két felnõtt utas számára van hely, ez az érték 1341 mm!
A fejtér és a lábtér is nagy, így a nagyobb termetû utasok is kényelmesen utazhatnak az autóban.
Az üléspozíció még kényelmesebbé tehetõ: a második sor három ülésének dõlésszöge kétféle pozícióban állítható, az ülések egyenként 130 mm-nyi hosszon csúsztathatók. Ez fokozza a belsõ tér variálhatóságát: vagy a csomagteret lehet növelni, vagy a leghátsó sorban utazóknak jut több hely.
Példás variálhatóság
[8]Az 5008 a szegmens egyik legjobbja a variálhatóság tekintetében. A második sor három egyforma szélességû ülésbõl áll, amelyek az ideális üléshelyzet érdekében hosszanti állítást és a dõlésszög állítását teszik lehetõvé. Külön-külön a padlóba süllyeszthetõk, így teljesen sík felület alakítható ki a rakodóküszöbbel egy vonalban. Az elsõ utasülés vízszintesen lehajtható, ami lehetõvé teszi hosszú tárgyak szállítását. Ebben a kialakításban (padlóba süllyesztett ülések és elõrehajtott elsõ utasülés) a hasznos hosszúság 2,76 m.
A második üléssor üléseit különleges mechanizmussal látták el, így könnyû a beszállás a harmadik üléssorba. Az üléspárna egyetlen mozdulattal felhúzható, majd a támla elõrecsúszva maximális helyet biztosít a beszálláshoz.
A nagyfokú variálhatóság az utolsó sorban is fellelhetõ, ahol a két teljes értékû ülés külön rejthetõ el a padlóban.
Az 5008 utastere tehát számos kialakítási lehetõséggel szolgál, amivel kielégíti az autó összes utasának igényeit.
Rekord méretû csomagtér
[2]Az 5008 praktikus csomagtartója a négyszögletes formáknak köszönhetõen jól pakolható. Impozáns méretû, a csúsztatható ülések pozíciójától függõen a kalaptartó alatti víztérfogat 758 és 823 liter között mozog (illetve 579 és 678 dm3 a VDA 210 szerint), amikor a harmadik sor üléseit elrejtik. Az 5008 a kategória egyik legtágasabb poggyászterét kínálja.
Ha a tetõ alatti teret is kihasználjuk, 1247 liter víztérfogattal számolhatunk, ami akár 2506 literre növelhetõ a második sor üléseinek elrejtésével.
Környezetbarát motorok teljes körû választéka
[7]Az 5008 a bevezetéskor a márka legújabb generációs hajtásláncait kínálja, összhangban az újító szellemû egyterû dinamikus jellegével. A teljesítményeket és a mérsékelt fogyasztást ötvözõ motorokat mértéktartó CO2-kibocsátás jellemzi.
Az induló motorválasztékban kétféle benzinmotor szerepel:
1.6 l VTi 120LE BVM5 Euro 5 ötfokozatú mechanikus váltó – 7,3 l/100km és 169 g/km CO2 vegyes ciklusban. 1.6 l THP 156LE BVM6 Euro 5 hatfokozatú mechanikus váltó - 7,1 l/100km és 167 g/km CO2 vegyes ciklusban.
A dízel kínálatot három változat alkotja:
1.6 l HDi FAP 110LE, 2.0 l HDi FAP 150LE, 2.0 l HDi FAP 163LE.
5008 a Peugeot névadási logikáját követõ elnevezés
[5]Az 5008 típusjele a Márka múltbeli családi autóira utal. A középsõ kettõs nullában a Peugeot klasszikus termékpalettájának kiegészítéseként megalkotott, magas építésû és vezetési pozíciójú jármûvek sajátos jelölése köszön vissza.
A 8-as azt a nemzedéket jelöli, amelyhez az új modell tartozik.
Az 5008 világpremierjére a legközelebbi Frankfurti Autószalonon, kereskedelmi bevezetésére 2009 õszén kerül sor. /Autósoldalak.hu/
|